Wielkopolski Fundusz Rozwoju na Targach Arena Design 2020
Wielkopolski Fundusz Rozwoju został zaproszony przez Międzynarodowe Targi Poznańskie do partnerstwa w ramach wydarzeń Arena Design i Meble Polska, które odbywały się w dniach od 25 do 28 lutego br.
Oferta Spółki prezentowana była na stoisku ale też w tzw. strefie wiedzy – Scenie Marki. Wiceprezes Jarosław Sierszchulski był gościem panelu dyskusyjnego pt. „Szanse biznesowe we współpracy międzynarodowej”, w którym również uczestniczyli: Pan Andrzej Półrolniczak – Dyrektor targów Drema, Pan Robert Zawadzki – Dyrektor Centrum Ekspertów Branżowych PAIH, Pan Liyakat Ali Khan – Członek międzynarodowego stowarzyszenia prasy branżowej IAFP i Pan Fabrizio Todeschcini z firmy Edimotion specjalizującej się w strategiach marketingowych dla branży meblarskiej. Rozmowę poprowadził Pan Michał Strzelecki – Dyrektor Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Mowa była o szansach wejścia na rynki zagraniczne MŚP i konkretnych propozycjach jak np. skorzystanie z dedykowanych pożyczek, opracowanie strategii wejścia na rynki zewnętrze czy udziale w targach.
Arena Design to miejsce spotkań biznesowych producentów i projektantów, a także przestrzeń prezentacji najbardziej aktualnych osiągnięć i możliwości światowego dizajnu. Wydarzenie od 12 lat łączy biznesowe prezentacje z merytoryczną analizą branży i środowiska. Branża meblarska ma się bardzo dobrze i z roku na rok jest coraz silniejsza. Najwięcej firm zarejestrowanych jest właśnie w Wielkopolsce, generując 1/3 przychodu wszystkich firm produkujących meble zlokalizowanych na terenie kraju. Choć w ciągu ostatnich lat eksport mebli z Polski wzrósł dwukrotnie, obecnie wynosząc około 10,9 mld euro, to wciąż producenci skupiają się na rynkach unijnych. Jak podkreślali uczestnicy debaty warto poszukać kontrahentów dalej i dywersyfikować eksport. Niezwykle ważne jest też poznanie specyfiki rynku i partnera, często bowiem różnice kulturowe mogą warunkować sukces w biznesie. Pomóc w tym może właśnie Wielkopolski Fundusz Rozwoju, nie tylko poprzez produkty finansowe ale też wiedzę i kontakty.