E-commerce – miliardowy rynek na wyciągnięcie ręki
Obecnie sprzedaż B2B i B2C w e-commerce to już nie trend, a konieczność. Polski e-commerce jest duży, ale boi się ekspansji, a miliardy są na wyciągnięcie ręki, jak przekonywał na spotkaniu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie” w Pile Konrad Zach, który od 20 lat pomaga firmom rozwijać internetowe kanały sprzedaży. Na zachętę wystartowania z e-eksportem parę porównań: 38 mln mieszkańców w Polsce versus 7910 mln na świecie, co daje ponad 200 razy większy potencjał, 33 mln użytkowników Internetu w Polsce versus 5310 mln na świecie, czyli ponad 160 razy więcej.
E-commerce jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną gospodarki, a pandemia dodatkowo przyspieszyła wzrost znaczenia e-handlu. Stąd nowa propozycja tematyki spotkań Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju, która entuzjastycznie została przyjęta przez przedsiębiorców z podregionu pilskiego. Padło dużo konkretnych pytań, m.in. o to, jaki marketplace wybrać w zależności od branży i specyfiki działalności, jaki obszar geograficzny byłby najodpowiedniejszy, kiedy można się spodziewać pierwszych efektów, czy jak merytorycznie zaprezentować produkt.
Wydarzenie otworzyła Katarzyna Kierzek-Koperska, Wiceprezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju, która mówiąc o e-eksporcie jako szansie dla rodzimych firm na poszukiwanie nowych rynków zbytu, akcentowała też wagę działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. To się po prostu będzie biznesowo opłacać z korzyścią dla środowiska.
Następne wydarzenie z cyklu już 20 października w Lesznie z udziałem sprawdzonego eksperta Konrada Zacha. Zagościmy też w Koninie i Kaliszu wraz z równie ciekawymi prelegentami, jednocześnie praktykami biznesu – szczegóły wkrótce. Do zobaczenia!