Doing Business in Czechia
Masz kontrahentów w Czechach, a może chciałbyś ich pozyskać? Nie masz doświadczenia w eksporcie, a może chciałbyś zwiększyć obroty zagranicznej wymiany handlowej? Masz plan na sprzedaż towarów lub usług na czeskim rynku, ale potrzebujesz wsparcia doradczego i finansowania? Nasi eksperci udzielą pomocy i wyjaśnią, jak robić biznes w Czechach i dlaczego to dobry kierunek na ekspansję zagraniczną.
Zapraszamy na konferencję na – „Doing Business in Czechia” już 23 czerwca od godziny 12:00 w Sali Posiedzeń 2 Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu.
ZNAMIENICI GOŚCIE, A WŚRÓD NICH:
Instytucje wspierające relacje gospodarcze:
- Jego Ekscelencja Pan Jakub Dürr – Ambasador Republiki Czeskiej w Polsce
- Pan Daniel Piekarski – II Sekretarz w Ambasadzie RP w Pradze
- Pani Renata Mataczyńska – Konsul Honorowy Republiki Czeskiej w Poznaniu
- Pan Marcin Warchoł – Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego w Pradze Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.
Biuro zapewnia wsparcie w międzynarodowych relacjach handlowych
Praktycy biznesu:
- Reprezentacja Allegro, które właśnie wchodzi na rynek czeski:
Pani Marta Mikliszańska – Head of Public Affairs & Sustainability
Pani Dominika Kucińska – Education and Merchant Development Partner
Pan Tomasz Banasiak – Public Affairs Expert - Pan Piotr Mielcarek – Prezes Arfido Spółka z o.o.
Firma wspiera swoim wyposażeniem czeskie biblioteki, realizując zamówienia publiczne
- Pan Rafał Gawarecki – Ekspert PKO Bank Polski
Ekspert brał udział w tworzeniu czeskiego oddziału banku
- Pan Michał Staręga – CEO CzechLogistic
Firma obsługuje polskich e-sprzedawców na rynku czeskim
Prosimy o rejestrację drogą mailową – wydarzenie@wfr.org.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Wstęp wolny.
Organizatorem wydarzenia jest Wielkopolski Fundusz Rozwoju – spółka Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Patronat honorowy objęła Ambasada Republiki Czeskiej w Warszawie.
Dlaczego Czechy?
Czechy są drugim, po Niemczech, partnerem eksportowym Polski. Tylko w dwóch pierwszych miesiącach br. wartość sprzedaży towarów z Polski do Czech sięgnęła ponad 13 mld zł, czyli prawie o jedną czwartą więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wartości wciąż rosną też za sprawą jednego z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Według Eurostatu Czechy przeżywają największy boom zakupów online spośród wszystkich krajów UE. Dodatkowo około 50% słowackiego e-commerce to zakupy w czeskich sklepach internetowych, co otwiera przed naszymi przedsiębiorcami pole do zwiększonej ekspansji.